12 Nisan 2012 Perşembe

Sersem Kocanın Kurnaz Karısı


Bugün Küçük Tiyatro'daydık. Küçük Tiyatro'ya en son geçen sene Soğuk Bir Berlin Gecesi'ni izlemek için gitmiştik. Yapı olarak Devlet Opera ve Balesi'nin binasıyla çok benziyor burası. Muhtemelen aynı zamanlarda, aynı kişilerce yapılmışlardır. Ve ya biz çok önlerdeydik, ya akustik çok iyiydi, ya da oyuncular gırtlaklarını patlattılar. Ses çok iyi duyuluyordu.
Oyuna gelince.. Güzeldi. Güldük bol bol. Gerçi yorumlara baktım, pek beğenilmemiş. Ben her şeyi beğeniyorum sanırım.
Oyunun hikayesini yazmıyorum buraya, ama şunu söylemeliyim ki en çok yukarıdaki resimdeki erkek oyuncu güldürdü beni. Oyun gereği Ermeni aksanı vardı bazı oyuncularda, oyunun başlarında odaklanıp anlamakta zorlandım biraz. Yine cımbızla çekebildiğim bazı sözleri yazayım: "Aşkın zevki bir ay sürer, çilesiyse bir ömür boyu" "Gülmesini bilmeyen düşünmesini de bilemez." "Para denilen bok bu vilayette yok." Sözler oyunun içinde değerlendirilmeli, çünkü orada anlam buluyorlar ama tek başlarına anlamları da hayat dersi verebilir nitelikte olabilir.
Başka ne diyeyim bilmiyorum, şu an biraz yorgunum.
Yorgunum ve tiyatroyu seviyorum.

2 yorum:

  1. ben de beğendim oyunu.aslında aksanları çok güzeldi bence:)

    YanıtlaSil
  2. evet, gerçi başroldeki amca bir ara unuttu aksanlı konuşmayı ama olsun :)
    bir bilgi daha: başroldeki oyuncu semih sergen aynı zamanda oyunun yönetmeni

    YanıtlaSil