4 Ağustos 2012 Cumartesi

Catching Fire, Mockingjay

Eve geldiğimden beri acınası seviyelerde az kitap okudum ve bundan çok utanıyorum.
Toplamda üç kitap okudum sanırım. Bunlardan ikisi de Ateşi Yakalamak ve Alaycı Kuş. Orijinal adlarını doğru yazıp yazmadığımdan emin değilim bu arada.
Ben anlamadım bu kitap serisinin neden bu kadar popüler olduğunu. Babam bile okumuş, benden filmini indirmemi istedi.
Kitaplar gittikçe kötüleşiyor bence. En iyisi ilk kitaptı(ki onu da çok beğenmedim).
İkinci kitapta kahramanımız Katniss çeyrek asır oyunları için bir kez daha arenaya gidiyor. Bu sefer oyun tamamlanmadan çıkıyor ama. Çünkü isyan başlamış. Geçmiş isyanda yok olduğu düşünülen 13. mıntıka aslında varlığını yer altında sürdürmekteymiş. Onun öncülüğünde bir isyan var, ama kitabı okuyanın olaylardan haberi yok! Kitabın neredeyse ilk 2/3'ü Katniss'in evinde geçirdiği sıkıcı zamanı anlatıyor. Kalan 1/3'lük kısımda da oyunlara katılıyor.
Tüm üçüncü kitap boyunca Katniss'in 13. Mıntıka'da bir oraya bir buraya dolaşmasını okuyoruz. Gidiyor iki çekim yapıyor, geliyor Gale ile yakınlaşıyor, televizyondan gelişmeleri izliyor, bu durum böylece sürüp gidiyor.
Bir de isyan isyan tamam ama, yine aynı şey. Başta yine zalim bir lider. İşler nasıl düzelecek, ne olacak açıklayıcı bir anlatım yok. Eee neymiş, Katniss ve çocukları yine ormanda dolaşırmış, Katniss ile Peeta evlenmişmiş. Zaten Katniss içimi baydı içimi! Yok bir onla öpüş bir onla koklaş, bir de ki Gale olmadan yaşayamam Peeta ah Peeta. Alacakaranlıktaki Bella yaratığı kadar sinir bozucu değildi ama yine de içim bayıldı son sayfaya kadar olan kararsızlıktan.
Kitaplar beni sıktı, kısacası.
Tembelliğin dibine vurmuş durumdayım. Bir postu kaç haftadır yazamadığım için kendime aferin demek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder