21 Ekim 2012 Pazar

Ben Feuerbach

Yeminliydim, haftasonu çok güzel çalışacaktım. Fakat cumadan işler karıştı. ÇS tayfasıyla akşam yemeği yerken biri Passage'a gidelim diye çok akıllıca bir fikir attı ortaya. Tabi ders çalışmaktan bunalmış bünyeler de hemen atladılar bu fikrin üzerine. Benim için de sorun yoktu çünkü sınavıma üç hafta var. Diğer arkadaşlarınsa pazartesi mühim ötesi sınavları var. Vicdan muhasebesini çok yaptılar, cumartesi erkenden kalkar çalışırız, zaten çok durmayız gibi bahaneler ürettiler ve biz 12'ye doğru oradaydık. 3'e kadar eğlendik, sonra bir arkadaşın evine geçtik. Orada da hemen yatmadık tabi, muhabbet falan derken sabah 11'de zorla kalkabilik. Yurda gel, banyo yap, hazırlan derken saat 3,5'ta ÇS'ye gittim, 5,5'ta ÇS'den çıktım.
Çünkü akşam arkadaşımla tiyatroya gidecektim. Oyun Şinasi'de olduğundan hadi yemeği Tunalı'da yiyelim dedik. Elizinn adlı yerde yedik. Mekan güzel, yemekleri de güzeldi.
Tiyatroda önceliğim her zaman turnedekiler oluyor. Bu sefer de Trabzon Devlet Tiyatroları'nın Ben Feuerbach oyununa gittim.
Oyunun özetini olduğu gibi internet sitesinden koymak istiyorum: "Feuerbach uzun süre akıl hastanesinde yattıktan sonra tedavi olmuş, mesleğine tutkun bir oyuncudur. Bu uzun aradan sonra, bir tiyatronun oyuncu seçmelerine gelir. Karşısında bir zamanlar tanıdığı ünlü rejisörü görmeyi beklerken, onun asistanı tarafından karşılanır. İlk başta yaşadığı hayal kırıklığı, bir müddet sonra izleyicisinin tüm dikkatini kendinde toplamaya çalışan oyuncunun sergilediği bir kedi-fare oyununa dönüşür. Böylece Feuerbach’ın kişiliğinin ve yaşamının katmanlarında dolaşmaya başlarız. Beklenen kişi en sonunda geldiğinde ise olaylar Feurbach’ın tahmininden çok farklı gelişir."
Oyun bundan ne bir eksik, ne de bir fazlaydı. Aynen bunlar oldu, ama olay zaten Hakan Meriçliler'in müthiş oyunculuğundaydı. Çok iyiydi, bize karakteri çok güzel yansıttı. Sesi de çok hoştu.
Hakan Meriçliler'in tiyatrocu olduğunu bilmiyordum, öğrenmiş oldum.
Öyle işte, sonra da yurda geldim, uyudum uyandım, bakalım bugün bana ne getirecek?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder