3 Eylül 2012 Pazartesi

Kışlık Hazırlıklar

Son birkaç gündür kendimizi ailecek kışlık hazırlıklara verdik. Cumartesi salça ve konserve domates yapıldı, pazar tarhana ve erişte; bu arada bazı sebzeler kurutuldu.
Ben bu duruma için için sevinmekteyim, çünkü ben de bu malzemelerden yurduma götüreceğim. Özellikle konserve domates hayatımı çok çok kolaylaştıracak.
Salça, bizim burada kaynatılır. Zahmetli bir iş, çünkü kocaman kazanda kocaman bir kürekle saatler boyu sürekli karıştırmak gerekiyor. Biz toplamda dört aile olduğumuzdan malzememiz çoktu, iki kazana bölündü. Çözünürlüğü yerlerde sürünen telefonumla fotoğrafını çektim. Olmaya yakın öyle bir sıçrıyor ki, her tarafın yanıyor. 
Sonraa tarhana. Bu tarhana pek bilinmiyor. Ayranla buğday kaynatılarak yapılıyor, sonra da kurutuluyor. Ama yaşken de çok lezzetli. Biz de ailecek pek severiz, ucundan kıyısından yeriz.
Hazırlıklar tamam, cuma gidiyorum. Gerginim, bu gidiş dönüş zamanları hep gergin olurum. Sekiz senedir gidip geliyorum, sekiz senedir bu böyle. Evde boş boş duruyorum. Hiç bir  icraatım yok. Bugün sanki çok lazımmış gibi İngiltere tahtına geçen aileleri araştırdım. Şükür ki bilgi eksiğim kalmadı.
Sonraa her parmağıma farklı ojeler sürüp sürüp sildim. Bu fotoğrafta da simlilere bakıyordum. 
Kendimi bu boş işlerden umarım çabuk kurtarırım. Ankara'ya dönünce düzeleceğimi umuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder