19 Eylül 2012 Çarşamba

Red Riding Hood, Passage

Akşam üstü uyumak kadar berbat bir şey yok. Hele bir de bir şeyler yiyip yattıysan.
Okuldan geldikten sonra çok fena uyku bastırıyor bana. Biraz dayanınca geçiyor ama, bugün hadi bir saat uyuyayım diyerek büyük bir hata yaptım. Yattığımda uyuyamadım bile ve kalktığımdan beri yanıyorum. Kulaklarımdan ateş fışkırıyor, o derece. Bilmem bir tek bana mı oluyor bu. Ne zaman akşamüstü uyusam, akşamın geri kalanında kendime gelemiyorum. O yüzden hadi biraz uyuyayım, kalkıp gece çalışırım diyemiyorum.
Pazar günü arkadaşın evine gittik, mütevazi bir öğrenci kahvaltısı yaptık. Çıktık, biraz gezdik, yurda döndük, not yazdım, derken saat on bir oldu. Geceyi bir de film izleyerek kapatayım dedim ve Türkçesi "Kız ve Kurt" olan Red Riding Hood'u izledim. Spoiler geliyor.
Artık Holywood hikaye sıkıntısı çekiyor sanırım. Sürekli eski şeyleri ısıtıp ısıtıp önümüze sürüyorlar. Bu film de Kırmızı Başlıklı Kız'ın uyarlanmış hali. Isıtıp ısıtıp önümüze sürüyorlar dedim ama, sevdim ben bu versiyonunu. Ormanlar içinde yaşayan köy halkının korktuğu kurt bir gün baş karakterimizin kardeşini öldürür ve filmimiz başlar. Köy halkının hayatına çok özendim yalnız. Evleri çok konforlu geldi bana. Hani Taş Devri'nde aslında tüm teknolojiler var ama bunu hayvanlardan falan sağlıyorlar ya, onu anımsattı. O şöminenin üzerinde çorba pişirip, kenarında yemek istedim.
Filmde kurdu kurtadam olarak düşünmeleri güzel olmuş. Ve insan meraklanıyor. Acaba kurt kim? Büyükanne mi, esas kızın sevdiği mi, yoksa onu zorla nişanladıkları Henry mi? Yalnız ilginç bir nokta, filmden kimsenin adını hatırlamıyorum, Henry hariç. Amanda Seyfried pek güzel, ama bir tek bu filme yakışır gibi geldi. Sanki başka bir filmde izlesem sevemeyeceğim orada.
Gary Oldman yine harikaydı. Başka bir şey diyemiyorum.
Beğendim filmi sonuç olarak.
Dün akşam dışarı çıkalım dedik, Passage'a gittik. Saat 9'da gittik, 11'e kadar normal kafe gibiydi. High Five adlı grup 12'de çıktı, çok sevdim onları. Solistleri çok tatlıydı :) Yurda geç giriş izniyle beraber 1'de girmemiz gerekiyordu, koştur koştur döndük sonra.
Bu arada deli gibi yağmur yağmaya başladı, odadan izleyip mutlu oluyoruz odacak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder